Los bericht bekijken
Oud 8 november 2021, 08:53   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is geen effect van "gewenning", toch niet in de gekende mogelijke verklaringen. Er is, voor zover men weet, niks "gewenning" aan immuunresponsen.

Maar zoals in dat artikel uiteengezet, gaat het mogelijks om:

1) het "beter en beter" en "preciezer en preciezer" aanleren van een heel goeie immuunreactie tegen een ONBESTAAND virus. Door telkens bij te spuiten met identiek hetzelfde vaccin, gaan we het immuunsysteem heel heel selectief leren zijn op DAT virus, en verliest het zijn breedte en kruis immuniteit tegen lichtjes andere virussen die WEL in omloop zijn.

2) het "original sin" effect: een bijspuiten met een lichtjes aangepast vaccin gaat gewoon de oude immuunreactie stimuleren, en niet zo goed bijleren dan mocht men die oude immuunreactie niet gehad hebben. Ik heb mijn zwart vermoeden dat dat is wat ze gemerkt hebben met hun aangepast vaccin, en daarom hun bakkes houden. Maar er zijn daar geen publicaties over.

3) het eerste vaccin dat uw immuunsysteem de tweede vaccinatie half doet mislukken, omdat het zodanig efficient dat nieuwe vaccin aanvalt dat het de kans niet heeft om nieuwe antilichamen bij te laten maken.

Vergeet niet dat we het hier hebben over een vergelijking tussen "enkel de laatste spuit genomen hebben" en "ook daarvoor een spuit genomen hebben", en niet tussen "nu geen spuit genomen hebben" en "nu wel een spuit genomen hebben" he.

Het gaat over het verminderde effect van de laatste spuit door een eerder vaccin. Mocht men inderdaad weten wanneer men ziek zal worden, dan zou het volstaan van ENKEL een paar weken daarvoor een spuit te nemen en nooit anders.
Gewenning is inderdaad niet het juiste woord, dat wil zeggen dat het lichaam steeds hogere dosissen nodig heeft en dat is niet het geval. Ik bedoel dat het virus gewoon wordt om getriggerd te worden door de vaccins en dat het daardoor de bredere reactie vergeet toe te passen of dan toch veel later.

Volgens jou speelt er ook het original sin effect, dus dat ze een aangepast vaccin uitgetest hebben maar zien dat het een omgekeerd effect heeft? Ik weet dat het een gekend probleem is maar ik begrijp het nog niet goed. Hoe dan ook denk ik niet dat het constant bijspuiten van hetzelfde vaccin een goed alternatief is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden