Los bericht bekijken
Oud 8 november 2021, 09:46   #90
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik begin toch stilaan echt wel de indruk te krijgen dat het zachte beleid niet werkt en vraag me soms af of een keihard beleid niet beter zou zijn. Op hoe meer plaatsen men graffiti gedoogt op hoe meer andere plaatsen het opduikt, hoe meer men inzet op dagdagelijkse afvalophaling en zwerfvuilacties hoe meer afval je overal ziet liggen, hoe meer je inzet op sociale werken allerhande hoe meer agressie, armoede, lijntrekkers, druggebruikers, ... je krijgt. Het ligt misschien aan het ouder worden maar ik krijg de indruk dat het preventief beleid totaal niet werkt. Veel teveel wortel en veel te weinig stok, veel te veel zalven en veel te weinig slaan, doet ons stilaan afglijden naar totale wetteloosheid en anarchie. En het kost ook duizenden keer meer dan repressief beleid. Er zijn tienduizenden met belastinggeld betaalde witte tornado's, straathoekwerkers, stadswachten, jongerenbegeleiders, integratiewerkers, interculturele medewerkers, maatschappelijke assistenten, buurtwerkers, opvoeders, ervaringsdeskundigen, outreachers, jeugdwerkers, coördinatoren, bruggenbouwers, jobcoaches, projectmedewerkers, vormingsmedewerkers, dansleraars ... en het haalt geen zak uit, de gevangenissen zitten vol, er is geen muur waar geen graffiti ophangt, overal ligt afval, de halve bevolking hangt aan de legale of illegale drugs en alcohol, de armoede staat in de steden op de gevels van de huizen en de gezichten van de mensen, het onderwijsniveau zakt dramatisch, ... de enigen die beter lijken te worden van het gepamper zijn de pamperaars ... en dat zijn allemaal intelligente mensen, mensen waar de echte arbeidsmarkt tekort aan heeft ...
Klopt allemaal. De pamper maatschappij werkt averechts en zorgt ervoor dat we steeds verder afglijden naar een maatschappij waar meer en meer mensen lak hebben aan alle regels - ten koste van zij die wel de regels volgen.

Wat men wel goed doet in België is het allemaal stil houden, onder de mate vegen en houden. Wat niet weet, niet deert.