Los bericht bekijken
Oud 11 november 2021, 01:16   #3
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is niet wat ik in uw geciteerd artikel lees.
Iedereen krijgt een boosterprik, vrijwillig. En dat is het zowat.
Voor wie het niet wilt is het voor eigen eigen rekening. Wat is het probleem ? Mijn inziens is dit de zoveelste forumvervuiling. Meer niet.
We gaan dezelfde discussie waarschijnlijk weer herhalen. Maar het probleem is dat je niet kan stellen dat de vaccinaties vrijwillig zijn als men op basis van het niet hebben van een CST allerlei beperkingen kan opleggen die niets meer te maken hebben met de eigenlijke medische problematiek. Dat is zoals stellen dat het niet nodig is om een rijbewijs te halen maar dan wel mensen zonder rijbewijs te verbieden nog een trein te pakken of naar de cinema te gaan.

Moest de stelling zijn: "indien u als niet gevaccineerde in het ziekenhuis belandt dan zijn de kosten voor uw eigen rekening". Dan zou ik dat kunnen verdedigen. Maar met een CST heeft men een deur geopend waarbij "stoute burgers" in hun persoonlijke doen en laten beperkt worden op basis van bepaalde willekeurige criteria die van dag x op y kunnen veranderen en die klaarblijkelijk niet beargumenteerd/verantwoord moeten worden. Dat is een bijzonder kwalijke evolutie, veel kwalijker nog dan het gewoon verplicht maken van vaccinaties.

Men is onze maatschappij aan het ver-Chinezen, dit is 1 van de grootste degradaties van fundamentele Westerse principes en men laat dat gewoon gebeuren. Er is zelfs geen fundamenteel debat over. Men behandelt dit thema alsof het kiezen was tussen mondmaskers of CST, maar dit verdient een veel ruimer en principieler debat dat los staat van de huidige panische toestand rond Corona.

In het kort: dit is het discrimineren van niet gevaccineerden op basis van valse premissen en het zet de deur open voor een heel ander type verhouding tussen overheid en burger. Ik schrijf dit hier als gevaccineerde.
alpina is offline   Met citaat antwoorden