Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k
Polestar 2 ritje in België liep ook niet goed af he .....ramp op gebied van verbruik tijdens de koude .....en dat zal zo nog bij elke EV zijn
|
Ik zie het al. De EV van Jan met de pet enkele straten verder, ondergesneeuwd en -5 op de thermometer aan de stroomkabel van een welwillend gezin.
Met wat geluk 16 ampère aan 220 volt
Goed voor ergens 22 kWh. Hoeveel van die energie ben je kwijt nadat de EV klaar is om te vertrekken? Minimum temperatuur binnenruimte
en ontdooide ruiten lijkt me een must.
Er circuleren gegevens over het vermogen van het verwarmingssysteem bij Tesla's en dat men spreekt over 2.5 tot 3 kWh. Ik veronderstel
dat alle EV-wagens rond dat vermogen gaan zitten.
Na de black-out in Texas bleek dat een volgeladen Tesla gedurende 3 dagen in de wagen voor warmte kon zorgen. Daarmee lijkt het nodige vermogen
voor de verwarming bevestigd te zijn. Batterijcapaciteit 100 kWh / 2.5 kWh maakt 40 uur.
Niet echt drie dagen maar de verwarming zal ook niet constant op maximum staan.
Reken in de winter toch op een sterk toegenomen extra verbruik.