... een numeriek overwicht zult U bedoelen... inderdaad in een normaal federaal land
zou in de kamer van volksvertegenwoordigers er een numeriek overwicht van in Vlaanderen verkozen vertegenwoordigers zijn (niet noodzakelijk van nederlandstalige Vlamingen) daar zou dan een senaat tegenover bestaan waar er een evenwicht bestaat tussen vertegenwoordigers van de diverse deelstaten (een evenwicht is niet noodzakelijk bv. 30 brusselaars + 30 walen + 30 vlamingen of 20 nederlandstaligen + 20 franstalingen + 20 duitstaligen + 20 letzemburgischtaligen (vind nog wat systemen uit ?). Ik kan me best voorstellen dat in dit surrealistische land een verdeling volgens taalgroep niet gemaakt kan worden omdat het best mogelijk is dat een "vlaamse" partij en zelfs de VB-partij anderstaligen als verkozenen kan hebben (zie hoger),
zoals er ook nederlandstaligen op franstalige lijsten kunnen verkozen worden & meertaligen !! Per slot van rekening heeft het soort politiek dat men wenst na te streven eigenlijk weinig te maken met de taal die men spreekt. Of zou men moeten geloven vlamingen in principe allemaal voorstanders zijn van een "vrije markteconomie" terwijl de walen allemaal gewonnen zijn voor een "verstaatste economie" om de grootste platitude maar eens te noemen.