Los bericht bekijken
Oud 16 november 2021, 15:44   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nog een jaar of 10 en ze staan constant stil op de snelweg.
Niet echt als de autonome wagens in treintjes rijden op pakweg 3 meter achter elkaar.

V2V: https://www.nhtsa.gov/technology-inn...-communication

Binnen 10 jaar gaat de Belg ook veel minder autorijden.

In elk geval gaat het goederenvervoer (vrachtwagens) op de snelweg afnemen.
Eigenlijk zou men het al moeten kunnen meten op de snelweg langs het Albertkanaal.

Citaat:
https://www.scheepvaartkrant.nl/nieu...naal-op-schema

“Vanaf 2023 zullen de eerste schepen met vier lagen containers over het Albertkanaal kunnen varen. Vlaanderen investeerde 22 miljoen euro in alleen al deze twee nieuwe bruggen”, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Lydia Peeters. De doorvaarthoogte van 62 bruggen wordt daartoe verhoogd naar 9,10 meter.

Het Albertkanaal is een transport-economische slagader, een cruciale hinterlandverbinding tussen de haven van Antwerpen, Limburg, de Antwerpse Kempen en de Luikse regio. Minister Peeters: “De scheepvaart kan een rol spelen in het ontwarren van onze mobiliteitsknoop.” Over het Albertkanaal worden momenteel jaarlijks bijna 40 miljoen ton aan goederen vervoerd. Omgerekend is dat twee miljoen vrachtwagens per jaar of elke dag 8000 vrachtwagens minder.
Hoop doet (beter) leven.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 november 2021 om 15:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden