Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Daar mag niet over gesproken worden.
|
Tiens, in alle
levenscyclusstudies over electrische wagens staan die.
Citaat:
https://www.cell.com/joule/fulltext/...showall%3Dtrue
Doing this, recent studies (6) imply battery production adds around 16 g of GHG per km.
(6) H. Hao, Z. Mu, S. Jiang, Z. Liu, F. Zhao
GHG emissions from the production of lithium-ion batteries for electric vehicles in China
Sustainability, 9 (2017), p. 504
|
Ik zal je zelfs een tekeninkje geven, dat klein 30 kg-blokje links van de dame dat is wat er over blijft van een groot batterijpack na 70% wettelijk voorgeschreven recyclage.
Uiteraard gaat die recyclage weldra naar 95% of meer. Maar vandaag kun je het blokje nog herkennen.
Dat huizegroot olievat wat er verstookt wordt in een plofwagenleven en wat niet kan gerecycleerd worden ziet men natuurlijk niet.
En daar mag zeker niet over gesproken worden.
Is Jantje dat dan alweer vergeten?