Los bericht bekijken
Oud 17 november 2021, 23:32   #100
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En zou blijken dat "darwin" juist gegokt heeft, en dat het fun zoeken zal leiden tot een creatie van machine opvolgers bijvoorbeeld, wel dan is het dubbele winst
Of hoe projecties wederzijds kunnen werken trouwens: ik ging er net van uit dat die 'machines' er in jouw logica gingen komen als uitvloeisel van de strijd tussen mensen, niet dat we eventjes vrijwillig plaats zouden ruimen (enfin, ik merkte wel dat je dat een leuke gedachte vond, maar ik zag dat als een soort masochistische 'aanvaarding', niet als primaire drijfveer). In hoeverre meen je dat trouwens echt? Zou jij, gesteld dat je niet al kinderen zou hebben, echt liever machines als nazaten gehad hebben dan menselijke kinderen?

Overigens: hoe plaats jij in jouw logica de neiging die sommigen wel degelijk ervaren tot het helpen van anderen, ook niet-verwanten? Bijvoorbeeld mensen die ook voor vreemden 'spontaan' in de vaart springen om hen te redden met gevaar voor eigen leven etc. 'Fun' is dat niet echt, en je helpt er je eigen nazaten niet mee.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 november 2021 om 23:38.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden