Los bericht bekijken
Oud 23 november 2021, 19:24   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof het een uniek probleem in Gent is.

Recentelijk is er een barman in Evere voor soortgelijke zaken in het nieuws gekomen.
Verdovende middelen in de drankjes ?

Uiteraard is het probleem niet uniek voor Gent.
Dat het probleem in Gent zich situeert in en kort rond de Overpoortstraat verbaast mij totaal niet. Toen mijn vrouw destijds in Gent op kot zat zijn we er dikwijls uit geweest, en nu mijn jongste dochter in Gent op kot zit komen we er al eens. Het uitgaansleven is er enorm, en al wie in Gent komt studeren moet er geweest zijn. Ik hoef er geen tekeningske van te maken. Er wordt niet alleen gedronken, er wordt gezopen. Op dat vlak moeten de studentes, vooral de eerstejaars, niet onderdoen voor hun mannelijke collega's. De tweedejaars studentes en ouder hebben het ondertussen wel begrepen.
Destijds werden de studentes in Gent op school afgeraden om in de Turkse straat (wijk) te komen. Nu is het een van de drukst bezochte straten om iets te gaan eten.

Het is een delicate kwestie. Een vrouwelijke kersverse student mag evengoed plezier maken en drinken als een mannelijke student.
Wat niet belet dat ik soms mijn hart vasthoud als ik een piepjonge studente poepeloere zat door straat zie lopen. Hoogstwaarschijnlijk voor het eerst weg vanonder moeders rok (bij wijze van spreken).
Ja, iedereen dezelfde rechten. De profiteurs zijn wel altijd dezelfde: mannen. Als de drank in de man is dan wordt er geprofiteerd. En als de drank uit de vrouw is komt de spijt.

Laatst gewijzigd door Rudy : 23 november 2021 om 19:36.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden