Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Totaal inpertinente vergelijking.
Je hebt zelf het belachelijke aangegeven van een centraal bestuur dat liever GELIJK WELK WAANZINNIG MEETBAAR KRITERIUM zou aanwenden (IC bedden vrij, of aantal lekken in een autoband, of aantal joden in de samenleving) eerder dan iets dat enkel maar individuen voor zichzelf kunnen uitmaken.
Kortom, inderdaad, een centraal bestuur kan niet beslissen voor een groep individuen. Een groep individuen kan eventueel akkoord geraken om samen iets te doen, en DAT is dan een mogelijk "centraal" uitgevoerd ding, eens het door de individuen werd beslist. Kortom, het idee van een soeverein volk. Niet van een soevereine overheid.
|
Tja, wij 2 kunnen niets eens overeenkomen, probeer eens 10.000.000 mensen te laten overeenkomen. Pas op, ik begrijp het standpunt wel, tijdens mijn studietijd ging ik veel naar anarchistische films kijken en ik heb Atlas Shrugged doorgeworsteld maar het is gewoon utopisch.
Citaat:
Dat komt omdat vele mensen ergens illusies koesteren daarover en teveel gericht zijn op "eeuwig leven". Ze denken dat ze hun kas moeten afdraaien tijdens hun actief leven om .... ja om wat ? Om gepensioneerd te worden en dood te gaan he.
|
Ja, ik ben met het begrip 'Active Bevolking' niet afgekomen hé, dit is een onderscheid dat je zelf gemaakt hebt. Het is jij die mensen niet nuttig vindt als ze geen deel uitmaken van de actieve bevolking.
Citaat:
Ik denk dat de meeste mensen verkeerde inschattingen maken omdat ze niet graag beschouwen dat ze dood zullen gaan. Ze projecteren voor de "verre toekomst" niet beseffende dat die voor hen niet bestaat. Ja, je moet een beetje vooruitziend zijn, maar niet te ver, en zeker niet over de horizon van je dood. En dan veranderen veel dingen. Dan besef je pas de waarde van het huidige moment: het is een van de weinige momenten van je leven, dat nadien stopt.
|
Wel, daar zeg je nu iets. Men zou inderdaad ook kunnen stellen dat een 70 jarige zich eigenlijk geen moer moet aantrekken van de klimaatproblematiek, hij zal immers de gevolgen ervan toch nooit merken. Maar men verwacht in dit geval van de 70 jarige wel (terecht m.i.) solidariteit met de jeugd, in de omgekeerde richting mag dit ook.