Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2005, 21:33   #1
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard Vlaams Behang streeft naar superioriteitsgevoel

Volgens mij spreekt het Vlaams Behang vooral in op het superioriteitsgevoel dat de gemiddelde Europeaan nog steeds heeft. Is het niet naar de buurman toe (mijn auto is beter, mijn vrouw is mooier en ik weet lekker meer dan jij), dan is het wel naar de inwijkelingen.

Zij voelen zich ver verheven boven alle dynamiek van het leven.

Dom, zou ik zeggen, want dat is een ivoren toren. En weten jullie wat er gebeurt met de dragende krachten van Ivoor? Juist, die worden geslacht. Het ivoor gebruiken we voor medicamenten en beeldjes, de rest gooien we weg en blijft over voor de aasgieren.

Mijn vrienden kweken graag aasgieren..

De dynamiek, het niet streven naar die belachelijke onafhankelijkheid en 'opschoning' maar het leven aan het leven over durven te laten, neigt naar boeddhisme, niet naar islamieten. En uiteindelijk zouden we daarmee beter af zijn. Maar ja, wie ben ik om ze dat aan het verstand te peuteren?

Kom in elk geval eens kijken naar de tentoonstelling van een zandmandala in het Huis van Alijn te Gent en leer de stilte kennen. Dát zijn krachten die helen (heel maken). In plaats van telkens de separatist uit te hangen, zou ik wel eens verbroedering willen zien.