Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
We zullen zien wat die onicron variant brengt, maar delta heeft ons alvast geleerd dat de vaccins alleen niet helpen (covid "niet-zo-safe" ticket weet je wel), maar wel in combinatie met andere coronamaatregelen (mondmaskers, verluchting, handen ontsmetten en lockdowns wanneer de cijfers te hoog zijn);
|
De vaccins maken grotendeels dat de kleine risico's van de niet-gepensioneerden gereduceerd werden tot perfect aanvaardbaar. Als dusdanig laten die vaccins in werkelijkheid toe om ons van corona niks meer aan te trekken.
Citaat:
Ik vrees dat we die combinatie (herhalingsvaccins en coronamaatregelen) voor nog een heel lange tijd aan ons been hebben.
|
Dat is het waanzinnige eraan, gezien 98% van de bevolking daar geen last van heeft, en het enkel maar bejaarden zijn die er in wat serieuzer aantallen zwaar ziek van worden.
Het lijkt mij veel eenvoudiger om gepensioneerden niet meer in IC op te nemen. Dan doen ze zelf wat ze willen en zorgen niet meer voor een maatschappelijk probleem. Oftewel beslissen ze van normaal te leven, en de kleine fractie ervan die pech heeft gaat dood zoals het hoort ; oftewel zonderen ze zich voor de komende decennia af en blijven biologisch en nutteloos in leven.
Citaat:
Tot voor een maand of twee zou ik voor vaccinatieplicht en vaccinatie voor kinderen geweest zijn, maar nu de vaccins toch niet zo goed werken, kan ik er ergens wel in komen dat mensen zich niet (of niet meer) willen laten vaccineren. Idem voor hun kinderen. Maar dan moeten ze wel het gezond verstand hebben en afstand houden, mondmaskers dragen en extra opletten dat ze andere mensen niet gaan besmetten.
|
Natuurlijk niet. Ze moeten gewoon weg blijven van zelf-geisoleerde bejaarden. Voor de rest kunnen ze naar hartelust dit virusje doorgeven aan elkaar en aan hun gevaccineerde ouders die daar niet zwaar ziek van zijn.
Er is maar, en dat sinds het begin, een groep die ambras heeft en maakt met dit virus: bejaarden. Die moeten nu eens ophouden met de ganse maatschappij last aan te doen, en oftewel te aanvaarden dat ze niet meer welkom zijn op IC want ze gaan die anders overbelasten, oftewel zichzelf isoleren tot Sint Juttemis. Meer is daar niet aan.