Los bericht bekijken
Oud 10 december 2021, 10:44   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U negeert technolgie.
Integendeel, ik hou daar heel veel rekening mee. Ik hou evenwel ook rekening met het gigantische verschil tussen een papieren schets en de rauwe realiteit.

Ik vind het altijd hilarisch als men hier, als volleerde intergalactische architecten, zaken begint te orakelen zoals "we terraformen die planeet wel even".

Citaat:
Zonder een betrouwbare en voldoende sterke energiebron is dat volledig correct.
Maar dat geld ook voor de mensen die voor langere periodes onder water verblijven, of in een baan rond de aarde. Energie niet beschikbaar, einde verhaal.
Dergelijke verblijven zijn allemaal héél erg tijdelijk, en op de Aarde of in de directe nabijheid van de Aarde, dus de vergelijking slaat nergens op.

Citaat:
Wat stopt de mensen om te neuken zonder condoom of pil in bunkers onder de grond, in een artificiëel, vooral overdadig van energie voorzien, ecosysteem?
Je citeert me foutief. Ik doelde duidelijk op leven, wonen, kinderen krijgen die op hun beurt kinderen krijgen, en dat allemaal op Mars.

That's not gonna happen. Of misschien binnen duizend jaar of zo, als alles goed gaat en niets onverwachts gebeurt. Dan mag je me citeren en me op mijn foute redenering wijzen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden