Discussie: 150 nieuwe leden
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2003, 10:01   #28
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Jij onthoudt ook enkel wat je wil onthouden zeker? Of ben je per ongeluk vergeten dat glazen flessen een voorkeurtarief kregen & wegwerpverpakkingen werden belast, da's dus net iets anders dan hoe jij het voorstelt. Da's weer zo'n typisch voorbeeld, hoe men AGALEV contstant misverstaat of alleen het negatieve werd onthouden, hoewel hun ministers hier telkens de nadruk op legden.
Ik heb toch wel mijn bedenkingen over het feit dat het gebruik van glazen flessen milieuvriendelijker zou zijn dan plastieke. Is het niet zo dat die glazen flessen met een sterk detergent worden gereinigd, dat kan toch ook niet milieuvriendelijk zijn.
Het fijne weet ik er niet van, maar alleszins de productie van plastic voor éénmalig gebruik is zowieso uit den boze. Men moet proberen om oplossingen te zoeken voor een duurzaam beleid & minder afval maken is één van de onderdelen. Dit kan door hergebruik van bepaalde zaken & beperken van onnodige verpakking.
Men heeft mij ooit wijsgemaakt dat men die plastieke flessen kan verwerken tot synthetische kleren.
alpina is offline