Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2005, 15:01   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik blijf evenwel niet begrijpen dat je er een punt van maakt dat mensen wiens origine zich buiten onze landsgrenszen bevinden allochtonen worden genoemd maar dat je er geen graat in ziet dat ze ons armen noemen.
Niet dat ik vindt dat we het woord allochtoon niet moeten afschaffen - ik ben de eerste om dat mee te bepleiten.
Weet je ik vergelijk het met dierenrechten activisme.
Cynisch zeg ik wel eens
er bestaat in ons land zelfs een organisatie die het voor de dieren opneemt
maar voor de armen is er geen ?
Ben ik nu tegen Gaia ?
helemaal niet - heb al aan acties ervan meegedaan.
Het gaat over de discrepantie
opkomen voor de rechten van andere levende wezens - mensen
en onderwijl de eigen rechten over het hoofd zien ?
we moeten denk ik op deze planeet in de eerste plaats eens leren dat we een ander niet moeten neerdrukken en bestrijden om onszelf op te werken....
maar velen moeten ook leren dat het geen enkele zin heeft om zichzelf te verlagen opdat een ander zich zou kunnen opwerken.
Vooraleer je van je medemens houdt moet je eerst van jezelf leren houden
zo zou ik het ook kunnen zeggen.

De reden waarom ik hier zo op doordram is
omdat dit soort van discrepanties inzake houding van de linksen tav enerzijds allochtonen - dieren - holebi s enz en anderszijds autochtone armen en armen in het algemeen - de eerste oorzaak is van de steeds diepere kloof die er is gekomen tussen de linksen en de armen.

VB zal niet gestopt worden zonder dit inzicht dat niet is ontstaan door het bezoeken van bibliotheken maar vanuit de ervaring.
ik ken heel veel kansarme VB ers
voor mij zijn dat gewoon mensen gelijk een ander
die er een paar andere meningen op na houden die ik niet kan delen
maar ja - wie niet ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Ik moet ook dringend eens wat meer bibliotheken bezoeken per dag om je te kunnen antwoorden op een aantal postings.
Ok weer niet goed - maar ik zal je wat rust gunnen. Als je het nu niet hebt begrepen dan zal je het toch ook nooit doen. Zo heb ik ook Van de lanotte en Franck van den broucke bvb en het grootste gedeelte van de soccen en de groenen allang geleden opgegeven.
met vriendelijke groeten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 maart 2005 om 15:04.
King of beggars and fleas is offline