Los bericht bekijken
Oud 15 december 2021, 10:56   #374
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dat heeft een oorzaak.

En dat zal uitzonderlijk de wagen zelf zijn anders had NHTSA al lang een onderzoek ingesteld.

Tesla kan namelijk waterdicht aantonen wat er juist gebeurde op dat moment.

En eerdere niet-Tesla onderzoeken met zulke verdachtmakingen tonen telkens aan dat het de fout was van de bestuurder. (de menselijke factor). Meer niet.
Nog eens een quasi officiële bron daarvan: (want NHTSA = overheid)
Want "remmen en acceleratiepedaal" horen alvast bij veiligheidsgevallen met de hoogste prioriteit, daar hoeft geen tekening bij.

246 onderzochte klachten!

Citaat:
https://www.theverge.com/2021/1/8/22...on-data-review

Tesla’s sudden accelerations were user error, US government says

The National Highway Traffic Safety Administration declined to open a full investigation

The National Highway Traffic Safety Administration has ended a year-long review of claims that some Tesla vehicles were accelerating without warning, saying there is not enough evidence to open a full investigation. While NHTSA received 246 complaints about this “sudden unintended acceleration” phenomenon, the agency says that “pedal misapplication” was the cause of the problem in every case for which it had data to review — user error, in other words.
En voor de slecht horenden en minder begrijpenden nog een simpele vertaling uit een andere link:

Zoals u wellicht weet, zijn er in veel auto's veel beweringen gedaan over onbedoelde acceleratie, hoewel bijna altijd is bewezen dat ze niet waar zijn. Hoewel het oneerlijk is, is het logisch dat iemand die net een gloednieuwe auto heeft gekocht en deze heeft vernield, iemand anders probeert te vinden om de schuld te geven.

Vrij recente beweringen dat Tesla's auto's uit zichzelf accelereren, zijn grondig onderzocht door de NHTSA. Via gedetailleerde rijlogboeken ontdekte de organisatie dat het in feite om een bestuurdersfout ging. Zo trappen mensen soms op het gaspedaal in plaats van op het rempedaal.


Citaat:
As you may know, there have been many claims of unintended acceleration in many cars, though they've almost always been proven untrue. While it's dishonest, it makes sense that a person who just bought a brand-new car and wrecked it would try to find someone else to blame.

Fairly recent claims about Tesla's vehicles accelerating on their own were thoroughly investigated by NHTSA. Via detailed driving logs, the organisation found that the cases were actually driver error. For instance, people sometimes hit the accelerator pedal rather than the brake pedal.


https://uk.motor1.com/news/501145/mo...n=RSS-all-news
Het is evident dat zulke verdachtmakingen bij alle voertuigen en merken voorkomen. Maar heel zelden zal het een direct technische fout zijn, het enige wat ik me goed herinner waren de gevallen bij Toyota, daar is ook een wiki-page van aangemaakt: https://en.wikipedia.org/wiki/2009%E...ehicle_recalls

Tesla heeft wel het grote voordeel dat al hun wagens een gedetailleerd -online- logboek zijn en ze onmiddellijk actie kunnen ondernemen en die analyse-data kunnen overmaken aan het NHTSA.
Citaat:
Fairly recent claims about Tesla's vehicles accelerating on their own were thoroughly investigated by NHTSA. Via detailed driving logs, the organisation found that the cases were actually driver error.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2021 om 11:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden