Volgens Louis Van Raak, redacteur bij Story, Le Moniteur de la Coiffeuse, hebben alle journalisten uitzonderlijke strenge orders gekregen. ( GVA 14.03)
Er is een abslouut publicatieverbod van alle opmerkingen of uitlatingen van Philippe de Belgique die uitgesproken worden buiten de perszaal. Bovendien moeten die opmerkingen betrekking hebben op de eigenlijke handelsmissie en neit op ndere tema's.
Het Hof heeft zijn les blijkbaar geleerd. Als ze Philippe niet kunnen tegenhouden om stommiteiten te zeggen, gaat men de pers muilkorven. Plezierig om ze te mogen mee reizen als journalist. Lekkere week vakantie.
Van Raak voegde er fijntjes aan toe: " ik weet uit ervaring dat dit een soort schoolreisje is. Naar het einde toe wordt iedereen een beetje euforisch en dan valt er voor mij wat te rapen. "
Waar zijn wij in godsnaam mee bezig?
Ik was verdorie 32 jaar als ik voor het eerst zelfstandig en alleen mijn eerste deal sloot in de USA. Zonder waakhonden er bij. En zonder toerisme. Maar wel met resultaat. Philippe de Belgique is er verdorie 45.
Ik ben niet tegen Albert, doch die Philippe aanvaard ik niet.
|