Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
We hebben op 11 jaar tijd 7 centrales gebouwd in de jaren 70. Maar toen waren er nog echte ingenieurs
De kernuitstap is in 2003 beslist als ik mij niet vergis. Ondertussen zijn er 18 jaar verlopen. Op 18 jaar gaan we dus nog veel meer alternatieve bronnen hebben bijgeplaatst dan in de 11 jaar tot aan 2032. Zoals we vaststellen, en zoals ik in mijn boek voorspeld had, is dat een enorme flop geworden, en is het netto resultaat het vervangen van kernenergie door fossiele bronnen, en een heel klein beetje alternatieve energie.
Met andere woorden, als we naar het verleden kijken, zien we dat decennia "alternatieve energie promoten" U een paar kruimels oplevert, en 1 decennium kerncentrales bouwen, uw land van energie voorziet.
|
Men kan er niet omheen. De zogezegde “alternatieve” (groene) energie is theoretisch een mooi ding. Maar het is doodeenvoudig niet stabiel genoeg. Met andere woorden, niemand kan garanderen dat er voldoende aanbod van alternatieve energie zal zijn op het moment dat je die echt nodig hebt. Het is gewoon
onbetrouwbaar. Kernenergie werkt met een stabiel regime. Uiteraard kan er ook een defect zijn aan een kerncentrale waardoor ze tijdelijk uitvalt. Om die reden heb je er minstens twee nodig.