Citaat:
In 595, toen hij 25 jaar was leerde hij de veel oudere, maar schatrijke weduwe Chadidja kennen en trouwde met haar. Hij behartigde haar zaken en in haar dienst reisde hij veel, vooral naar Syrië maar ook Israël en geraakte in de ban van de Joodse godsdienst.
Door zijn tussenkomsten, omdat hij het vaak niet eens was met de manier waarop de joden hun geloof beleden, werd hij uitgelachen en overal buitengegooid. Daar kweekte hij zijn haat tegen de joden.
|
Vicky kan je me daar een bron van geven? Het is het eerste wat ik ervan hoor. Dat in de koran twee verschillende stijlen zijn ten aanzien van joden is correct, maar wordt dus beschouwd als de pre- en post Medina periode, waar hij dus eerst veronderstelde dat joden en christenen gingen meevolgen. Toen bleek dat het niet zo was veranderde de houding ten opzichte van joden en christenen.
Nergens, maar dan ook nergens heb ik ooit gevonden dat Mohammed effectief ooit in Israel(Jeruzalem) zou geweest zijn buiten die nachtelijke tocht. Dus daar had ik graag een bron van.
Op zijn 25ste kreeg hij trouwens nog geen visioenen en toen hij naar Medina vluchtte bleek hij nog geen hekel aan de joden te hebben... het lijkt me raar dat hij al van zijn 25ste dan met de joden zou bezig zijn geweest.