Los bericht bekijken
Oud 23 december 2021, 13:59   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Ras is een biologisch, wetenschappelijk omschreven gegeven.
En in die zin dan ook een voor classificatie geschikt instrument.
Zolang men zich bij die classificatie steunt op wetenschappelijk verzamelde gegevens is er van racisme dus geen sprake.
Wanneer ik op basis van dit dus zou stellen dat de het IQ van Midden Oosters en Afrikanen (Noord Afrikanen incluis beduidend lager is dan het gemiddelde IQ van Europeanen...
Of vaststel dat er momenteel bij verschillende Aziatische nationaliteiten een aanwijsbaar grotere aanleg is voor hogere wiskunde...
Dan ben ik dus geen racist.
Zelfs niet wanneer ik die mensen daarop gebasseerd eerder of minder in aanmerking zou laten komen voor bepaalde taken/jobs, immigratie of eender wat waarvoor de wetenschappelijke qualificatie een groter voordeel of nadeel aangeeft.
Als wetenschap al niet meer mag dienen om beleid te bepalen, waar zijn we dan mee bezig?

Welkom Ridderke...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden