Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB
Ik ben er al sinds het begin mee eens dat het een dilemma is, namelijk men beschermt de bejaarden, wat heel wat kost, omdat ze langer zouden leven, waardoor ze nog meer kosten.
Dit gezegd zijnde moet ik ook zeggen dat ik onmiddellijk zou stoppen met werken moest men zo onachtzaam omgaan met bejaarden omdat ik binnen x aantal jaar ook in die categorie val.
|
Er is geen 'onachtzaam omgaan met bejaarden' he. Het is niet dat we ze uit hun huizen slepen, met dwang besmetten en dan laten kreperen op een bankje in het park of zo.
Er is gewoon "het noodlot" dat maakt dat er een virus rond gaat dat van bejaarden, die als "functie" hebben van nog proberen wat te leven tot ze dood gaan, nu zullen sterven zoals alle bejaarden normaal dood gingen 40 jaar geleden he.
Bejaarden die dat wilden vermijden konden dat heel eenvoudig door zich een korte tijd (namelijk de tijd dat de epidemie NORMAAL door de maatschappij waait) af te zonderen. En ja, we hadden vanalles in 't werk kunnen stellen om die mensen boodschappen te brengen, en dergelijke zodat die zich zinvol konden afzonderen voor een maand of 2. En eventueel nog een paar keer telkens er een nieuwe golf langs kwam. Meer moest dat niet zijn.
Dat is niet "onachtzaam omgaan". Dat is bejaarden laten doen waar ze voor dienen: leven tot ze dood gaan ; en er inderdaad zelfs wat middelen tegenaan gooien om hen in de mate van het mogelijke ZICHZELF TE BEHELPEN om dat te doen. Maar het niet erg vinden als bejaarden dood gaan, wat de normaliteit is voor een bejaarde.
Citaat:
Dan komt er nog het emotionele aspect want jij spreekt over bejaarden alsof het objecten zijn maar het zijn mensen met kinderen en kleinkinderen. Ik weet niet als jouw ouders/grootouders nog leven en bejaard zijn maar zeg je dit ook op deze manier tegen hen?
|
Mijn ma leeft nog. Ik heb die al 3 jaar niet meer gezien. Ik ga er binnen een paar dagen naartoe.