Los bericht bekijken
Oud 27 december 2021, 20:41   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard Huub Broers spelt Vader Kompany de les

"Het college in Ganshoren, onder leiding van Pierre Kompany (CDH), heeft de taalwetgeving tijdens de gemeenteraden in zijn gemeente niet nageleefd. Dat blijkt uit een advies van de Vaste Commissie voor Taaltoezicht, na klachten van N-VA-gemeenteraadslid Karl Vanlouwe.

...Vanlouwe begrijpt dat verweer niet. "De burgemeester beweert dat de verslagen van het schepencollege nooit tweetalig zijn omdat de voertaal het Frans is.

Welk signaal geeft een burgemeester hiermee aan zijn Nederlandstalige inwoners?", klinkt het. "Wanneer overheden verwachten dat burgers de wetgeving naleven, moeten ze dat zelf ook doen."

https://www.bruzz.be/politiek/gemeen...kAqZEmoDTkHVLQ

"Huub Broers:

Wat ik voorspelde komt uit!

Toen voetbaltrainer Kompany verontwaardigd reageerde op racistisch geroep tijdens de match tegen Club Brugge, deed ik enkele vaststellingen en een voorspelling.

Zo vind ik het ook niet kunnen dat men spelers e.a. mensen onheuse woorden toeschreeuwt omwille van hun huidskleur.
µ Ik voorspelde echter ook dat Kompany junior een pad effende voor zijn vader-politicus, nog burgemeester in Ganshoren.

En zo gebeurde het dus in een interview met kranten. Senior wikt zijn woorden niet en gaat daarbij soms erg ver (die schreeuwers zouden volgens hem zelfs geen tv-voetbal meer mogen kijken).

Mijnheer Kompany, elke vorm van uitsluiting is een schande, of ze nu op basis van huidskleur of iets anders gebeurt maakt daarbij niets uit.

U bent nu al 3 jaar burgemeester van een tweetalige gemeente en sluit door uw non-kennis (het minimale dat u kent is immens onvoldoende) van het Nederlands een deel van uw inwoners uit voor rechtstreekse contacten met uzelf.

Ik vind dat ook een vorm van miskenning en belediging. U staat voor mij daarmee op hetzelfde niveau als de schreeuwers naast het voetbalveld. Hetzelfde geldt voor ministers die geen Nederlands kennen en dus de meerderheid van de bevolking negeren en discrimineren. Ik stel voor dat zij ook uitgesloten worden zoals het past voor anderen die zich niet gedragen. Het zou kunnen dat u binnenkort met politiek pensioen gaat.

Het is te hopen dat uw opvolger of opvolgster zich minder discriminerend gedraagt tegenover een deel van de inwoners van Ganshoren.

https://www.facebook.com/huub.broers

Wanneer gaat Vincent Kompany eens de Nederlandsonkundigheid van zijn eigen vader aanklagen?

De burgemeester van een tweetalige gemeente moet tweetalig zijn .Zo niet moet hij maar burgemeester in Wallonië worden.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 december 2021 om 20:46.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden