Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
De helft vd Amerikanen gelooft ook nog dat de aarde minder dan 10.000 jaar oud is en wij afstammelingen zijn van Adam en Eva. De populariteit van een theorie zegt niks het al dan niet juist-zijn ervan.
Vooraleer ik een conspiracy-theorie lees, probeer ik eerst te achterhalen welk verborgen agenda de schrijver erop nahoudt. Welk wereldbeeld tracht hij mij te verkopen?
|
Dus als je een wereldbeeld aanhangt die tegen het beeld ingaat dat u gevormd hebt via de mainsteam media ben je al onbetrouwbaar.
Citaat:
Neutraal zijn ze nooit, wie wat googled op de naam vd schrijver, zal in vele gevallen wel een zeker beeld kunnen vormen van de schrijver. Wat heeft hij nog zoal geschreven? Op welk type websites publiceert hij? Welke politieke voorkeur heeft hij? Allemaal vragen die ik zo goed mogelijk beantwoord wil zien alvorens ik iets van z'n hand gelezen heb.
|
Moest je zo kritisch zijn tegen Bush als tegen de "conspiracy" schrijvers zouden we al een heel eind opschieten.
Citaat:
Kan een heel ander licht doen schijnen op het verhaal. Als de schrijver zegt dat 9/11 opgezet spel was om een imperialistisch agenda te kunnen voeren, met de Bush-administration als knecht van machtige Amerikaanse multinationals , is het interessant om te weten dat die schrijver een lidkaart van een communistische partij heeft gehad. Kans zit er dik in dat er een neo-marxistisch agenda wordt gevoerd. Zeker in de 9/11 theorie is het meer dan waarschijnlijk dat de schrijver al een afkeer had van Bush of de Republicans voordat hij een theorie had om die afkeer te rechtvaardigen.
|
Dit is absoluut onwaar. U insinueert hier believers = communisten. Wel voordat ik believer was moest ik zeker niets weten van de communisten. Integendeel, communisme is van hetzelfde laken een broek.
Citaat:
Dat is een paradox is vele complottheoriëen: enerzijds moeten de complot-architecten machtig en alwetend genoeg zijn om de meest complexe acties te plannen, uit te voeren en dat allemaal in het allergrootste geheim. Anderzijds moeten ze toch ook dom genoeg zijn om voldoende bewijs achter te laten zodat de believers de hele opzet kunnen doorzien. Want bestaat er een conspiracy-theorie waarvan de bedenker toegeeft dat hij ook niet weet waar elk puzzelstukje hoort? Neen, conspiracy's zijn altijd tot in de kleinste details afgewerkt. De believers zijn zo goed op de hoogte van het geheime complot dat we haast zouden geloven dat ze er zelf deel van uitmaakten.
|
Wie zegt dat de believers goed op de hoogte zijn. Integendeel. De believers beseffen wel dat 9/11 een opgette aanval was, bedoeld om de massa te traumatiseren. 9/11 is zeer slordig gedaan, vooral i.v.m WTC7, maar deze personen zijn ook niet dom. Ze beseffen maar al te goed wat ze kunnen bereiken. En zie het werkt.