Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Keramische remschijven zijn enkel nuttig op circuit of bij het (lang) racen waar de remschijftemperaturen zeer hoog oplopen.
Op openbare wegen = weggesmeten geld. Het zal dus een optie blijven.
En zelfs op circuit...
Bij de klassieke remmen (stalen remschijven) heb je genoeg keuze, bovendien heb je ook niets aan superremmen als je weinig grip hebt...
|
Dat kan goed zijn, eigenaardig genoeg worden ze wel aangeraden op de RS3als men voor de snelste versie wil gaan.
Citaat:
Het resultaat van al deze technologie is een sprint naar 100 kilometer per uur van slechts 3,8 seconden, wat volgens Audi de beste sprint in zijn klasse is, Mercedes-AMG claimt 4,1 seconden over dezelfde afstand voor de CLA 45 en 4,0 seconden voor de CLA 45 S. Audi bevestigd dat een RS3 standaard 250 km/u zal halen of 280 km/u met een optioneel prestatiepakket. En als je kiest voor die keramische voorremmen, kan de RS3 maar liefst 290 km/u halen, waarmee hij het snelste voertuig in zijn klasse is.
|
Bron
Anderzijds las ik ten internetvelde dat er mensen zijn die er al problemen met ondervonden hebben met dat type remmen.
Ik heb er geen idee van of dat waar is daar ik niet in bezit ben van die nieuwe wagen.