Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Dat kan goed zijn, eigenaardig genoeg worden ze wel aangeraden op de RS3als men voor de snelste versie wil gaan.
|
Citaat:
En als je kiest voor die keramische voorremmen, kan de RS3 maar liefst 290 km/u halen, waarmee hij het snelste voertuig in zijn klasse is.
|
Uiteraard daar hebben ze meer winst op, ze willen altijd de duurste wagens verkopen met meer opties, en dan in paket, aha "je wilt de snelste topsnelheid, dat gaat niet zonder keramische remmen" dan krijgt de chip een andere programmatie en laten we de plofmotor nog 200 toeren hoger draaien. Dan kun je zeggen dat je "echt de langste" hebt, lol
Hoe zou ge zelf zijn moest je zelf autos verkopen?
Citaat:
Ik heb er geen idee van of dat waar is daar ik niet in bezit ben van die nieuwe wagen.
|
Op de gewone weg en met die snelheidsbeperkingen kan je bijna onmogelijk racen. In 99 van de 100 gevallen doe je dan eens een noodstop met meestal koude remmen.
Welke remsoort doet het echt beter bij relatief koude schijven?
En ook op de Duitse onbeperkte snelweg laat het verkeer geen racen toe, tenzij men ze niet alle vijf op een rij heeft.
Bepaalde Porsches - eerder gelimiteerde serie, pakweg vanaf 180.000 € - zullen wel keramische remmen standaard hebben,
die spelen nog in een hogere liga qua kwaliteit en materiaal en prijs...
Vergeet ook niet dat veel meer moet aangepast worden dan het remsysteem alleen als men voor een keramisch remsysteem kiest. Want alles erond moet duurzaam genoeg zijn die hogere temperaturen te kunnen verdragen. Daarom die zeer hoge prijs van zo een remsysteem kan pakweg tot 10.000 € kosten...
En zomaar tunen gaat dus niet.