“Als men zeven mensen kent, kent men de wereld” Zei ooit iemand tegen mij, die man beweerde dat hij dat gezegde van mij had terwijl ik hem volgens mij nog nooit gezien had. Het was op het afscheidsfeestje van zijn broer die dank zij Di Rupo met zijn bedrijf naar Amerika vertrok.
Ik ben daar toen gaan over nadenken en eigenlijk is dat wel zo, als je zeven man kent ken je de wereld.
Een voorbeeld buiten dit forum:
Notaris X
Ik had notaris X en zijn vrouw ooit wel eens ontmoet op een gelegenheid te Mechelen en zoals dat gaat er een woordje mee gewisseld. Zij kwam uit een zeer vooraanstaande doktersfamilie waarvan ik de naam natuurlijk niet ga vernoemen.
Toen het verhaal van notaris X in de Humo naar buiten kwam was ik zoals zovelen geschokt door wat die zogenaamde journalisten schreven over die man, wat ik toen nog niet wist was dat Notaris X sympathie had voor de Vlaamse zaak en dus door de linkse media als extreem rechts beschouwd werd. Die man werd toen aan de schandpaal genageld met de meest onwaarschijnlijke verhalen dat het niet mooi meer was, wat ik allemaal las over die kerel hoe hij en zijn ouders die kinderen Jan en Wim mishandelden tijdens de weekendjes die de kinderen bij hen op het kasteel doorbrachten was te erg om waar te zijn. Gruwelijk.
Wacht eens even! Op hun kasteel te ….. , potvolkoffie dat gaat hier over de …...... Dat moest ik willen of niet beter gaan onderzoeken en volgen en dus door dat onderzoek kwamen ook de connecties:
In het lageronderwijs zat ik in de klas met een jongen …... genoemd, later was ik bij de wolfkes in die zelfde jongen zijn vendel. Wat bleek die jongen was de jongere broer van die vrouw die Notaris X en zijn ouders onafgebroken beschuldigde van het sadistisch mishandelen van hun gezamelijke kinderen dit tijdens de weekends wanneer de kinderen bij vader verbleven.
Die beschuldigingen waren zo grof dat de BOB besloot mee op weekend te gaan met Notaris X en zijn kinderen naar het kasteel van de grootouders van de kinderen. In het verslag dat die BOB-ers daarna opmaakten stond te lezen dat er niets abnormaal gebeurt was tijdens dat weekend en dat iedereen daar zeer liefdevol met de kinderen omging. Maandag natuurlijk klacht door de moeder tegen de BOB-ers die hadden deelgenomen aan het weekend en die volgens de moeder zelf ook sadistische handelingen met de kinderen hadden uitgevoerd. Die BOB-ers stonden daarna met hun foto in de krant. Wat een van die mannen was een persoon waarmee ik vroeger op de bus naar huis zat en die ik later dan weer leerde kennen door een andere vriend die me uitnodigde om samen met hem (de bob-er) een trektocht te paard te maken.
Later bleek de vader van de vrouw ook nog eens de dokter te zijn die me bij mijn ongeval geholpen had.
Deze connecties lopen natuurlijk nog verder maar om ze door te trekken maar dan moet ik mijn identiteit prijsgeven.
Connecties, sommigen zien ze de meesten zien ze totaal niet en roepen toeval. Zoek toch maar eens in je persoonlijke wedervaren naar zulke connecties.
Jullie moeten weten we zijn maar met zes miljoen Vlamingen en we zitten op dit kleine forumpje.
De connecties op dit forum, en die zijn er en meer dan jullie denken, maar ik ga deze in een vervolg posting schrijven omdat ik uit ervaring weet dat niemand zulke ellenlange postings volledig leest.