Los bericht bekijken
Oud 29 december 2021, 15:27   #8
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Iedereen hetzelfde sociale beleid als België lijkt mij beter.
Natuurlijk, en in die utopische wereld die alleen in je hoofd bestaat, zeggen al die landen in koor dat ze ons beleid geniaal vinden, en exact hetzelfde gaan copiëren.
De dag erna hebben alle landen ter wereld dezelfde sociale zekerheid, exact dezelfde loonniveaus, pensioenen (in een fantasiewereld hoef je pensioenen niet op te bouwen, dat komt uit de lucht vallen), enz.
Landen waar vrouwen- en LGBTQ rechten een lachtertje zijn, zijn plots modellanden geworden.
Dromen is leuk, maar op een bepaald moment moet je wel wakker worden...

Citaat:
We zouden kunnen beginnen met in Europa alle grenzen weg te werken.
Albanië is ook Europa.
Ik denk dat het nog wel eventjes duurt tegen dat men daar hetzelfde niveau van welvaart heeft.
Als je dus nu alle grenzen openzet, dan weet je wat er gaat gebeuren.

Citaat:
Het project Europa is nog in beginfase. Daar zou beter meer werk van gemaakt worden.
Mooi, alleen zijn die Europese landen het totaal niet eens over wat dat project nu juist behelst.
Om die reden zijn de Britten er al uitgestapt, en misschien komen er nog landen die daardoor afhaken.

Citaat:
Maar ik mag nog dromen van, en een kleine bijdrage proberen te leveren tot, een betere maatschappij voor iedereen op deze wereld.
Dromen mag altijd, maar men moet wel beseffen dat het een droom is.
Er zijn landen (vooral islamitische) waar men je droom direct wegzet als 'eurocentristisch', die het zelfs niet eens zijn met de algemene mensenrechten.
We hebben een hele periode meegemaakt waar Europa en de VS veel invloed hadden, maar dat lijkt steeds meer voorbij te zijn.
Ik zie nu China opkomen als een wereldmacht, en die Staat ziet democratie als een Westers systeem, waar ze niet teveel willen mee te maken hebben.
Zij breiden ondertussen hun invloed uit in Azië, Afrika en Amerika.
Ik vrees dan ook dat de tijd dat de wereld naar ons kijkt als voorbeeld van hoe het moet, in grote mate achter ons ligt.

Citaat:
Als inwoner van de Maaskant weet ik maar al te goed welke voordelen open grenzen hebben.
Dat is dan ook maar een kleine regio, en je hebt er niet die enorme verschillen qua welvaart en sociale zekerheid.

Citaat:
En als er nu misdaad is door de grenzen, is dat een gevolg van oogklepdragers die met alle geweld grenzen voor controlerende overheid willen behouden.
Dus als Noord-Franse criminelen eventjes snel een misdaad plegen in Kortrijk, om daarna snel weer de grens over te steken naar Frankrijk, dan is dat de schuld van de controlerende overheid?

Citaat:
En misdaadbestrijding bemoeilijken door achter elke grens aparte regels en wetten uit te vaardigen.
Ja, want de Fransen gaan onze regels en wetten volgen, zeker?
Ik denk dat je nog altijd niet wakker bent.