Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Nee, ik maak me daar absoluut geen zorgen over.
Als westerling kan je nog altijd zonder problemen, volledig vrij het internet op om zelf op onderzoek te gaan.
De lijst met geblokkeerde websites door de Chinese overheid is lang:
Wikipedia
Reddit
Twitter
Medium
Discord
NBC News
Bloomberg
...
Check zelf:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...mainland_China
Waar is uw beoordelingsvermogen naartoe? Als je censuur wilt aanklagen, dan moet je inderdaad soms het vingertje op steken in Het Westen, maar het is toch vooral in China dat censuur een groot probleem is.
Deze conversatie, op dit forum, zou voor ons niet mogelijk zijn als we Chinezen waren Bach. Dat beseft ge toch?
|
Als de discussie op het forum gerelateerd zou kunnen worden aan het kort en klein slaan van metrostations, brandstichting, aanvallen op (verkeers)politie, het parlement kort en klein slaan, dan zou het hier ook vlug gedaan zijn met de discussie. En zeker als de discussie staatsgevaarlijk zou geacht worden dien je onze 'democratiën' niet te onderschatten in hun aan de kant zetten van basis rechten. Kijk naar het separatisme in Catalonië bv.
Heel dat goeden tegen slechten, superieure westerse waarden, discours is zo zelfingenomen, zo zelfbedriegelijk. Die arrogantie stoot over heel de wereld tegen de borst hoor.
Ik ben niet anti 'westers'. Ik denk wel dat er betere wegen zijn dan de koude oorlog waar men nu op aan het aansturen is. Om dan aan de kant gezet te worden als 'verdacht' door diegenen waarvan ik juist meen dat zij juist de Europese belangen schade toebrengen stoot voor de borst. Het went wel daar niet van. Zeker als je ziet wat soort van mensen vaak aangetrokken wordt door een stasi achtige houding. Leedvermaak kenmerkt hen vaak o.a.