Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2022, 20:12   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Oeps... Die BAE-146 conversie door Wright Electric wordt helemaal niet aangedreven door Li-ion batterijen, maar door brandstofcellen...

https://chargedevs.com/newswire/wrig...el-cell-drive/
aha die hebben je al liggen, met hun oud vliegtuig dat omgebouwd wordt om te proberen.

Voor een degelijke berekening met een Batterij-electrisch-vliegtuig moet je wel een volledig nieuw vliegtuig bouwen van nul.

Zoiets wat de Israeli deden: https://www.timesofisrael.com/israel...e-of-aviation/

En een electrisch vliegtuig vanaf een propere lei is dan geen utopie meer.

Noorwegen wil tegen 2040 al zijn binnenlandse vluchten electrisch om een voorbeeldland te geven.

De luchtvaartindustrie is er al een tijdje mee bezig, tegen dat ze klaar zijn zien zullen ze wel zien hoeveel vorderingen de batterijtechniek in Wh/kg en ook Wh/liter volume gemaakt hebben. Dan kunnen ze bepalen we nemen x of xx passagiers mee over xxx of xxxx afstand.

Oenen zijn dat niet, want de prijs gaat alles bepalen. Eeuwig verder doen met kerosine een optimaliseringen gaat nog een tijdje verder evolueren maar parallel zal er een markt komen voor vluchten die minder dan 2 uren duren.
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=Kj4PE9uATJA

Electric Planes: They Have Arrived

28.04.2021
Denk jij dat die ingenieurs allemaal dromers zijn?

https://www.timesofisrael.com/israel...e-of-aviation/

Israeli all-electric plane maker readies for 1st flight, new ‘age of aviation’
Eviation signs deal with DHL to deliver 12 aircraft for cargo operations, set to reveal new customers for commuter planes

https://www.eviation.co/aircraft/#Alice

Laatst gewijzigd door Micele : 13 januari 2022 om 20:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden