Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Dat doet ze niet. Endosymbiose is mij bekend he
Jouw verkeerde idee was dat dat aangaf dat er "onafhankelijk ontstane" levensvormen elkaar hebben verenigd. Maar aangezien sommige van die organellen (zoals mitochondrien en chloroplasten) ZELF genetisch materiaal hebben, en die DEZELFDE genetische code gebruiken als hun "gastheer" cel, wil dat zeggen dat die entiteiten, VOOR de symbiose, al verwant waren he.
Kortom, dat zijn neefjes die aan symbiose deden.
Het is DEZELFDE, identiek DEZELFDE code.
Maar heb je ondertussen al begrepen wat de genetische code is ? Ik heb het in twee posts heel lang uitgelegd. Vooral in 849. Je lijkt dat niet begrepen te hebben.
|
AH neen gij zegt dat de oercel door mutaties complexe cellen werden, maar die veronderstelling is door de veronderstelling van endosymbiose gewoon onwaar.
Dan zegt ge: jamaar die eerste oercellen muteerden tot die variatie.
Ge verschuift gewoon het probleem terwijl bij het proces van enkelvoudig naar complex geen mutaties maar symbioses kwamen kijken.
En wat zei ik de hele tijd? Bestaande variatie ontmoet elkaar en kan iets nieuw vormen. Waar die variatie vandaan kwam? Ik weet het niet.
Maar via mutatie is nooit bewezen. Endosymbiosis ook niet nota bene.
Als ge denkt dat enkelvoudige cellen hetzelfde als complexe cellen coderen, zou ik nog eens gaan kijken.