Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2022, 15:30   #893
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn soms inderdaad bij sommige organismen piepkleine variaties, maar dat verandert de essentie niet. Die code is dezelfde voor alle levende wezens. Hier en daar is er een piepklein extraatje.

Het gaat hem erom dat we allemaal dezelfde code hebben (op soms een klein klein pruts na, waar het de moeite niet is om over te spreken want het verandert de discussie niet).

Dat die code grotendeels arbitrair is, en dat er gigantisch veel mogelijkheden zijn. Dat de ENIGE denkbare manier waarom die dezelfde is, erin bestaat te zeggen dat we allemaal verwant zijn.

Ik weet niet hoe goed je het nu begrijpt, maar eindelijk schijn je het bestaan van zo een code te snappen. We maken vorderingen.
Ik heb deze nooit ontkend. Alleen zeg ik erbij dat ze voor verwantschappen te rijmen niet op dat alleen verder gaan. Ze zoomen dan wat dieper om het abstract te zeggen.

Ik zie in de code alleen geen bewijs om alles naar 1 oercel terug te draaien. Dat is als zeggen, we hebben allemaal koolstof dus stammen af van sterren. Natuurlijk dat alles op aarde van hetzelfde materiaal gemaakt is, maar hoe dat uiteindelijk tot stand gekomen is en op haar plaats viel, kunt ge niet zomaar rijmen in een code waarvan ze meer vragen dan antwoorden hebben.
Van bewijs spreken is zeer selectief als ander bewijs bijvoorbeeld een onderscheiding vertoont met alle andere dieren rond ons heen. Chromosome 2 fusion bijvoorbeeld.