Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
Dan kent u me niet. Ik voel geen misprijzen voor u, al dan niet impliciet.
|
Wel, ik zeg u dat ge dat wel doet. Ik leg u uit hoe ge dat doet. Uw heel discours, in quasi ELKE discussie die ik tegenkom waarin je betrokken bent, herhaal je steeds weer dat JIJ in tegenstelling tot ANDEREN "pluralistisch" informeert. Kom je een beetje in het nauw?, je reactie is dan steevast: "dat is wat de Westerse media er van maakt, als je niet enkel op Westerse MSM zou vertrouwen, dan zou je dat zelf inzien". Jij claimt dus inzichten die uw discussiepartner niet zou hebben en zet jezelf zo boven de discussiepartner. Dat is impliciet misprijzen.
Een ander voorbeeld, de democracy index om het concreet te maken; merk op dat je op geen enkel moment inhoudelijke kritiek geeft op de methodologie daarvan. Nee, het loutere gegeven dat The Economist Group, de "eigenaar" is, is genoeg om het geheel te wantrouwen en daardoor te parkeren als onbetrouwbaar. Opnieuw, ge verheft u daarbij boven enige inhoudelijke discussie. Dat is arrogant Bach, dat is misprijzen.
Citaat:
De Human development index is interessant zeker. De Gini index ook. Happiness indexen, enquetes, studies, ervaringen....allemaal elementen die kunnen bijdragen. Zoals eerder gezegd is er hier geen simpele rekensom te maken. Het is geen wiskunde. Er zijn voor en nadelen aan vele plaatsen.
|
Waarom is HDI wel goed/betrouwbaar/geloofwaardig en democracy index niet?
Citaat:
U heeft geen ervaring ter plaatse. Maar u doet mijn ervaring ter plaatse af als 'gut feeling'. Nochtans zijn daar plaatsen bij waar ik jaren woonde. Met oorlogen, opstanden, massamoorden en dergelijke waarvan ik getuige was tenminste tijdens dat ik in het land verbleef. Uw methodologie was mbt Kazakhstan waarschijnlijk niet meer als 'westerse media'. Is dat niet een beetje kort door de bocht die conclusies wat u hier trekt?
|
Ook dit is misprijzen en arrogantie. Uw eigen persoonlijke ervaring als waardevoller beschouwen dan een doorlichting door experts adhv een rigoreuze methode, dat getuigt wel van veel pretentie.
Ik kan bijna niet geloven dat je dat meent.