Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis
Los daarvan: Na-ion batterijen zijn inderdaad wel een pak goedkoper te maken, maar zullen geplaagd worden door lage energiedichtheden, en zijn dus enkel geschikt voor stationair toepassingen.
|
Aldus
weerlegt in draadstarter. Gewoon eens lezen doet geen kwaad.
Chinezen zijn geen oenen.
Blijkbaar kunnen die dingen goed tegen de koude, en dus ook geschikt voor tractie-batterijen in zulke toestanden. Ook sneller laden dan LFP. Vooral nog eens goedkoper.
CATL legt de eerste generatie uit die reeds 160 Wh/kg halen, en vergelijken ze direct met hun LFPs (zie figuur), en daar zit nog rek op...
https://www.catl.com/en/news/665.html
Based on a series of innovations in the chemistry system, CATL’s first generation of sodium-ion batteries has the advantages of high-energy density, fast-charging capability, excellent thermal stability, great low-temperature performance and high-integration efficiency, among others. The energy density of CATL’s sodium-ion battery cell can achieve up to 160Wh/kg, and the battery can charge in 15 minutes to 80% SOC at room temperature.
Moreover, in a low-temperature environment of -20°C, the sodium-ion battery has a capacity retention rate of more than 90%, and its system integration efficiency can reach more than 80%. The sodium-ion batteries’ thermal stability exceeds the national safety requirements for traction batteries. The first generation of sodium-ion batteries can be used in various transportation electrification scenarios, especially in regions with extremely low temperatures, where its outstanding advantages become obvious. Also, it can be flexibly adapted to the application needs of all scenarios in the energy storage field.

Dr. Qisen Huang, deputy dean of CATL Research Institute
Advantages of the first-generation sodium-ion battery performance
Lage energiedichtheid ja, maar
de voordelen zijn niet zomaar weg te lullen door doemdenkers.
https://spectrum.ieee.org/sodium-ion-battery
https://www.electrichybridvehicletec...-and-wood.html
https://www.reuters.com/technology/c...es-2021-07-29/