Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
De term 'Eigen Volk Eerst' was een gevolg van de toespraak van Willy De Waele en ging over de splitsing van BHV en de Belgische staat, toen dat werd aangehaald. Ik zag veel NVA'ers meeroepen hoor, en terecht. Ik snap niet dat sommigen hiervan weer een partijpolitiek spelletje willen maken. Het boegeroep was overigens niet indrukwekkend me dunkt en ja, ik stond nochtans links in de zaal hoor.
|
Toevallig, zeer toevallig vertoef jij bij manifestaties steeds waar er N-VA-ers te vinden zijn. (op te maken uit je commentaren op dit forum)
Behoor jij soms tot de geheime dienst van het Blok, vroeger Kosmos genoemd?
De “Eigen volk eerst” slogan was daar als een verraderlijke dooddoener van een Vlaams samenhorigheidsgevoel, zo hoognodig voor het oplossen van communautaire kwesties, en is zonder twijfel vertrokken bij de Blokkers daar aanwezig.
Zoals steeds primeert bij vele Blokkers het partij-belang.
Denk jij nu echt dat je mensen met een VLD of SP.a gezindheid gaat overtuigen mee aan eenzelfde zeel te trekken voor de belangen van Vlaanderen met zulke stommiteiten?
Als je daar van overtuigd bent, ga dan best eens praten met Rita De Bont, algemeen voorzitster VVB.