Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2022, 18:09   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk ook nog altijd dat stekkerhybrides nog enige tijd een goede oplossing zullen zijn.

Niet iedereen kan opladen ofwel op het werk, ofwel bij de klant (zoals vb. een minister die naar een gemeente gaat, waar de burgemeester hem graag een stopcontact toesteekt ... gratis dan nog)
Tja dan kan "niet iedereen" met een stekkerhybrides dat ook niet hé.

Ikweetniethe maar ik heb al gehoord dat er openbare (snel)laadpunten bestaan bezaaid in gans het land. Er zouden er zelfs 14.200 zijn of goed 3 BEV per openbaar laadpunt. (BE telt ~48.700 BEV) Vlaanderen zal nog veel betere cijfers hebben dan gans BE.

Ook semi-openbare bij de horeca en overal en nog wat winkel x-z. Dus je laadt wat bij zolang je parkeert als het nodig is. En ik heb gehoord dat vele zelfs geld over hebben (€1000) om thuis een slim laadpunt te laten installeren. Echt waar, er zijn mensen die eigen electriciteit hebben.
En het schijnt dat een wagen 95% van de tijd gewoon stilstaat.
En dat ca. 90% van de huidige BEV-eigenaars al toekomen met enkel thuis te laden. De rest is luxe, die mogen de andere hebben. De BEV wordt dan altijd netjes geparkeerd op normale parkeerplaatsen zoals de eigenaars met ICE.

En wie dat allemaal niet kan, best bij een plofwagen blijven en hun vertrouwde sleur naar een betaalbaar tankstation. Je ziet ze zeker wat beter door de grote reklame met de prijzen per liter. lol. Of je vind ze op jouw navigatie-apparaat points of interest = tankstation selecteren. Heb ik al een paar keer moeten doen per jaar toen ik op reserve kwam.

Citaat:
Ik denk ook nog altijd dat stekkerhybrides nog enige tijd een goede oplossing zullen zijn.
Vooral doen hé. Dan kun je profiteren van aan een laadpaal te mogen hangen zolang je ergens parkeert (en dus veel sneller een vrije parkeerplaats vinden), en ook doen alsof je een BEV hebt en dus overal en nog wat en waar kunt laden (ook thuis) en ook nog de luxe te kunnen tanken wanneer je tank leeggeraakt, en waar je wilt naar keuze van het tankstation. Win-win-win-win.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2022 om 18:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden