Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig
Vanuit Ia?i vertrekken ook vluchten naar Parijs. Ziti koos echter voor Charleroi omdat die luchthaven het dichtst bij Lille ligt en het er ook niet zo druk is. Haar Schengenvisum zou hiervoor wel volstaan, dacht ze. “Ik reis er al jaren mee en nooit heb ik problemen ondervonden.”
Met zo’n visum mogen reizigers maximaal negentig dagen in de Schengenzone verblijven. Het document moet aangevraagd worden in het land van het belangrijkste reisdoel, in dit geval Frankrijk dus. De toegang mag wel geweigerd worden als de passagier niet kan bewijzen dat hij de reis kan bekostigen (45 euro per dag; nvdr). Hij moet ook een goede uitleg voor zijn verblijf hebben.
Dit verhaal hangt met haken en ogen aaneen.
Men kan geen jaren met een Schengenvisum reizen, het is maar immers drie maanden geldig.
Een Marokkaanse die in Roemenië studeert met een Frans visum ( om 1 dag naar haar broer te gaan in Lille ) om dan door te vliegen naar Marokko.
Ze vraagt er een peperduur visum aan voor 1 dagje bezoek om uiteindelijk niet naar haar broer te gaan. Ik denk dat ze andere intenties had ( huwelijk?), we zullen het nooit weten.
De douanier heeft volgens de regels gehandeld, dienst vreemdelingenzaken heeft de fout gemaakt om haar in een gesloten centrum te plaatsen. Men had haar de toegang tot het grondgebied geweigerd, dus zet ze direct terug op de vlieger naar het land waarvan ze kwam.
|
Ze reist al jaren met een Schengenvisum. Daarmee bedoelt ze niet dat dit al jaren hetzelfde visum is he slimme(sowieso onmogelijk) wel dat ze al jaren reist met hetzelfde type visum (visum voor familiebezoek en of toerisme) Je kan zo een visum zovele malen aanvragen als je zelf wil.
Die opmerking over huwen is ook irrelevant gezien huwen een mensenrecht is. Zelfs illegalen mogen hier huwen. Trouwens verblijft ze al in de EU.
Maar kijk een studente met een legaal visum opsluiten en het land uitzetten is blijkbaar veel makkelijker dan een specimen als deze.
https://www.hln.be/binnenland/mahdi-...-uit~a37cec68/