Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2022, 10:55   #12
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Deze morgen mocht Wouter Beke op radio 1 uitleg komen geven over de versoepeling in de scholen.

"Dank zij de succesvolle boostercampagne zien we dat het aantal bedden op IC daalt. Daaruit blijkt dat de strategie die we in December bepaald hebben de goede was."

Hoe verder van de waarheid kan je nog zo een dingen vertellen. Ironisch genoeg moeten ze gewoon versoepelen omdat er anders geen personeel meer zou zijn. Geen brood meer op de plank. Dus hoe erger het wordt en hoe meer het blijkt dat hun maatregelen om het tegen te houden niet helpen, hoe meer ze moeten versoepelen. Lachwekkend noem ik dat.

Ten tweede daalt overal het aantal IC bedden, ook zonder booster, want van Omicron wordt zo goed als niemand zwaar ziek, zelfs de niet-gevaccineerden voelen dit aan als een verkoudheid.
Was voorspelbaar. Dat men de mildheid van omikron ging toewijzen aan vaccinatie terwijl Zuid-Afrika dat duidelijk tegenspreekt.