Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem
Jullie sloven je uit om jullie persoonlijk onvermogen om te gaan met de consequenties van jullie keuze op anderen af te schuiven
Typisch rechts.
Wever leeft ervan.
Er is helemaal geen verschil tussen veiligheidsregels en de vaccinatieregels.
U hebt de vrije keuze.
Leer leven met de consequenties die eraan verbonden zijn en die jullie op voorhand kennen.
Ik wil ook de rijstpap en de 70 maagden....maar ik zal door de gevolgen verbonden aan mij keuze tussen de pieren moeten leren liggen.
Net zo met die vaccins...u hebt de keuze. Inherent daaraan zijn de consequenties van die keuze.
|
Uw reactie ("jullie onvermogen...") toont eerder uw onvermogen om het debat intellectueel te voeren. Bijkomend element is dat in dit debat niet eens weet waar het onderscheid ligt in de consequenties van een keuze.
Er zijn de grondrechten en vrijheden die iedere burger toekomen, ongeacht de keuzes die hij maakt. Een burger mag streng gelovig zijn, maar zal door een democratische rechtstaat niet in zijn grondrechten beperkt worden omwille van die keuze.
Dat zijn keuze om gelovig te zijn, inderdaad consequenties heeft, is natuurlijk wel duidelijk. Alleen bevinden die zich op een ander niveau dan die van de grondrechten en wettelijke gegarandeerde vrijheden.