Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2022, 12:24   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Ik zie dat die kakelverse EV-checktool nog talrijke dikke fouten heeft in het voordeel van een ICE.

Ik berekende via de febiactool én de tool Vlaamse belastingsdienst de eenmalige BIV en de jaarlijkse wegentaks op basis van CO2, Euronorm, en fiscale PK voor die die Kodiaq TSI 110 kW DSG Style, 1500 cc (fisc. 8 PK) , euronorm 6, en 161 g/km CO2 volgens website constructeur na configuratie:

Citaat:
https://www.febiac.be/public/calcula...s.aspx?lang=NL

FISCALE PK'S (PK): 8
JAARLIJKSE VERKEERSBELASTING - JVB VOOR VLAANDEREN: 220,57
BELASTING OP DE INVERKEERSTELLING - BIV: 666,46

Berekeningen geldig vanaf 1.1.2022
Bij de BIV hebben ze dus een nul vergeten, en vooral bij de belangrijke jaarlijkse wegentaks slagen ze de bal heel ver mis.
Volgens EV-check
BIV: €22 moet € 220,57 zijn ook al is het maar eenmalig
Verkeersbelasting: €143/jaar moet € 666,46 zijn, dat is € 523,43 verschil per jaarkost! Of € 5.234 op 10 jaar, of € 7.328 op 14 jaar in het nadeel van de ICE.

M.a.w. best nog wat wachten tot vroom.be zijn tool serieus gaat updaten, want zo wordt de ICE veel teveel verschoond.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 januari 2022 om 12:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden