Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2022, 09:04   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Energiedichtheid, zo vervelend nietwaar.

De topicstarter haalt aan dat accu's 30 keer meer energie per kg moeten gaan bevatten om competitief te zijn met een brandstoftank in een hedendaags vliegtuig.

En dat is prima terug te rekenen. Uw artikels geven aan dat het Rolls Royce vliegtuigje slechts 165w/u per kilo heeft. We weten ook dat een zeer moderne efficiente electromotor een rendement haalt van 90-94%. Wat minstens 2 keer beter is dan de beste jet motor.
Maar jet brandstof bevat 12 kw per kilo.

12000/2=6000kw/u per liter bruikbaar voor de Jet als aandrijving.
165W/u x30= 4950kw/u

Oftewel.

En dan geeft uzelf ook regelmatig aan dat 900W/ per kilo in een redelijke termijn haalbaar is.
Da's nog steeds 7 keer minder dan de 6000W/u per kilo voor jet brandstof.
Klopt.

Dus de draadtitel blijft dikke zever.

Er wordt zelfs in België electrisch gevlogen:

https://www.tvl.be/nieuws/hasseltse-...eurt%20vliegen.

En tegen 2030 zal het leuk electrisch vliegen worden over korte afstanden.



https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsenergylett.9b02574

Dat zal natuurlijk vervelend worden voor de mensen die liefhebbers waren van lawaai en fijnstof en wie weet de reuk van jetbrandstof.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 januari 2022 om 09:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden