Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2022, 11:39   #544
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En die grondwet - die de burgerlijke vrijheden garandeert - is zonder enige raadpleging aan het parlement en zonder enig sanitaire onderbouwing door de regering onder de bus gesmeten, ondanks de wetenschappelijke onderzoeken die in 2020 reeds aantoonden dat lockdowns, avondklokken ea beperkende maatregelen geen zak helpen bij het terugdringen van het virus.

Neem eveneens notie van de ontslagen, censuur en ridiculisatie die kritische wetenschappers mochten ondervinden, net omdat die het niet-onderbouwde narratief konden onderuit halen, plus het verbod om eerstelijnsmedicatie uit te testen op de werkzaamheid ervan.
Dit alles heeft dus geleid tot meer doden en mentaal-fysieke schade onder de bevolking.

En jij wil die schadelijke bende voor die misdaad (maatregelen zonder enige wetenschappelijke onderbouwing) tegen de eigen bevolking "straffen door er niet meer op te stemmen"?
Ik hoop dat je ooit de grenzeloze naiviteit hiervan zal inzien, al zal dát nog niet direct voor morgen zijn.
Ja dat is dus niet juist he.

1. Er is wel degelijk een pandemiewet gekomen. En die opereert enkel in de contouren die de grondwet toelaat. Er is een grote hoeveelheid juristen die (terecht!) wijzen op de conflicten tussen de regels & pandemiewet nu en de grondwet. Dat spanningsveld is niet nieuw, dat is er permanent
2. Ik kan u tal van voorbeelden geven van slecht beleid, bvb. hoe actueel armedebeleid contraproductief is, of hoe het beleid van onderwijs de facto de onderwijsvrijheid (grondwet!) uitholt. Moet ik nu ook gaan roepen dat Weyts op de brandstapel moet? Gaat dat iets uitmaken?