Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Ik vraag me dus af waarom die redenering opgaat voor, in casu, het coronabeleid, maar niet voor -ik zeg maar wat- het woonbeleid wat volgens gelijkaardige standaarden even crimineel/moorddadig is.
|
Dat is U uitgelegd. Maar blijkbaar beseft ge het concept "fundamentele burgervrijheid" niet. Men heeft met het corona "beleid" geraakt aan de diepe intimiteit van de sociale relaties, van het mens-zijn, van noties zoals gastvrijheid, van uw familie te zien, van normale dingen te doen.
Dat is wat anders dan een of ander gedoe over wat je allemaal mag KRIJGEN van een overheid.
Dat iemand die in de kou staat, krepeert in de kou is geen inbreuk op gelijk welke vrijheid. Hoe die daar geraakt is is zijn affaire. Het is niemand verboden om die mens binnen te pakken, maar het is niemand verplicht ook niet. Die die daar in de kou staat, kan zijn plan trekken of niet. Daar zijn geen vrijheden geschonden.
Maar dat iemand 1000 Euro boete krijgt omdat hij een toestel naar zijn zus bracht, DAT is een onvoorstelbare inbreuk op de intieme vrijheden van mensen.
Dat gij dat verschil niet ziet is merkwaardig.