Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki
De zwakte van democratie is dat de massa beinvloedbaar is door de presentatie van realiteit. Daarom dat de bescherming van de vrijheden van minderheisgroepen essentieel is om een ontsporing te voorkomen. Het opsluiten van de oudjes in 2020 was een misdaad die niet goed te praten is. Maar zelfs onslag was niet aan de orde. Vervolgens het cst verhaal. Kwetsbaren in de waan laten dat ze zich in een 'veilige' situatie begaven, terwijl ze al wisten dat uitgerekend de ouderen hun vaccins afnamen in effectiviteit. Dat vind ik persoonlijk moreel verwerpelijk.
|
Dat ze deze waan op de kinderen hebben geduwd en hen wereldvreemd maakte door zelf desinformatie en schuldgevoelens en verdeling te verspreiden; was wel een brug te ver.
Als oude pee heb ik liever dat ze mij opsluiten en de jeugd hun leven teruggeven.
Hier staat onze “wir schaffen das” dan 7 jaar later. Ze hebben de diensten niet uitgebreid en we kunnen geen gezondheidscrisis aan. Wat als corona en de griep tegelijk een zwaardere golf dan 2019-2020 veroorzaakt? Zijn we 100 miljard verder voorbereid in zorg?
Dat die politiek dan nog een meerderheid kan aanzetten met haat door naar ongevaccineerden te wijzen, is een zeer gevaarlijk parcours.
We hebben gezien hoe snel fascisme via ideologie in de mensen kan sluipen, we hebben gezien welke politici en virologen de kroon spanden. De toekomst zal dat niet vergeten.
Hopelijk stoppen ze de waanzin nu en keren we terug naar de vrijheden van voor de pandemie, voor iedereen.