Achterste drive-unit en achteras van de Model S Plaid in detail, 2 motoren achteraan... (bij Munro ff eronderuitgehaald)
Het vermogen dat die wagen op het asfalt moet overbrengen:
https://insideevs.com/news/513388/te...id-drive-unit/
Desondanks weegt deze wagen 100 kg minder dan een BMW i4 M50 die 20 cm korter is en een ~20 kWh kleiner accupack heeft.
De Mod S Plaid weegt ook 80 kg minder dan het vorige krachtigste model S Performance, ondanks drie E-motoren ipv twee.
De Plaid is tov Performance ook veel sneller geworden in de bochten, en kan nu recordverdachtige 1,09 g aan voor een seriewagen.
Meer details en een leuk vergelijk met "de concurrentie".
Citaat:
https://www.caranddriver.com/reviews...%20we%20tested
...
Despite the extra motor, the Plaid weighed in at 4828 pounds, 175 pounds lighter than the last Model S Performance we tested.
...
The Plaid's huge improvement in cornering grip likely played a part in that 'Ring time. On the skidpad, the Tesla delivered a Corvette-beating 1.08 g's, up from 0.92 g. The Plaid-spec Michelin Pilot 4S tires are 30 millimeters wider than before with perhaps some Cup 2 magic sprinkled in.
|