Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2022, 17:47   #172
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
maw.de illustratie van de proteststem, dit tegenover het gezeik hier over het CS en het VB als normale partij.
Ik vind het VB wel een normale partij. Het CS is niet de uitvinding van het VB he. Het is een soort van geschenk, haar door haar concurrenten gegeven. Ik zie niet in wat er, op dat CS na, speciaal is aan het VB. Behalve hun moslim standpunt waar ik enige affiniteit voor heb, maar 100 keer te zwak vind, heb ik geen andere punten in het VB programma die mij interesseren eerlijk gezegd, maar dat zijn volgens mij allemaal "normale" punten die in gelijk welke halfzacht gekookte middelmatige partij kunnen voorkomen. Zonder CS vind ik het VB niet aantrekkelijk genoeg om voor te stemmen, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet een normale partij vind, zoals al die andere partijen waar ik ook niet wil voor stemmen.

Mijn protest is immers niet tegen een partij of een programma, maar tegen het idiote systeem van mandaten geven via verkiezingen en te doen alsof dat "inspraak" betekent, om niet te zeggen "zelfbestuur".

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 februari 2022 om 17:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden