Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2022, 08:05   #689
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hier ook van 't zelfde. Ik ben nooit echt een 'Vlaams nationalist' geweest, maar altijd een voorstander geweest van scheiding omdat het gewoon om 2 verschillende volkeren ging waar geen specifieke reden was om die "samen op te sluiten" in 1 en hetzelfde "pseudo volk" dat gewoon een uitvindsel was van wat machtsspelletjes in de 19de eeuw. Maar als ik nu zie hoe het "Vlaamse volk" een bende hersenloze platbroeken is, met hier en daar een uitzondering...
Nu ja, dat kan eigenlijk niet anders, als je de geschiedenis ervan bekijkt he. Het is de rode draad erdoor.
Mijn eerste "terugtrekkingslijn" na de Vlaamse republiek was de overname van België door de Vlaamse meerderheid (door afschaffing van bijzondere meerderheden en grendels), maar het is na corona nu wel duidelijk dat dit een lachverwekkende illusie is.

Dus voor mij is er maar één weg vooruit meer: directe inlijving van de vijf Vlaamse provincies bij Nederland.