Ik twijfel alvast aan jouw versie, dat is ook al iets.
Voorlopig denk ik nog steeds dat men enkel een aantal vermoedens had over mogelijke kapingen, maar men heeft een foute inschatting gedaan en achteraf de fouten proberen verdoezelen. Is het trouwens zo vreemd dat men al plannen klaar had liggen om bepaalde landen aan te vallen? Er bestaan ongetwijfeld ook plannen om Iran of Noord-Korea op te kuisen. Just in case. Voor de axis of evil betaan waarschijnlijk al volledige regime change scenario's.
Waarom ben ik niet overtuigd door door je complot?
Omdat jij heel selectief een aantal ongerijmdheden opsomt (
en ik geef toe dat die er wel zijn, oa het feit dat men een ongeschonden ID-card van Atta Mohammed terugvind, bv), maar andere feiten die minder goed passen in je theorie gewoon negeert. Zo zit je met het probleem dat extremistische moslims de
enige groep zijn die in de 21ste eeuw gebruik maken van zelfmoordterrorisme. Als jij me een andere groep kunt noemen wiens handelsmerk de suicide bomber is, dan mag je dat gerust doen. Een tweede probleem is dat Al Quada wel degelijk gedreigd heeft om de States aan te vallen. Wat doe je daarmee? Bepaalde moslim-extremistische groepen hebben een duidelijke oorlogsverklaring gedaan aan Amerika en Israël. Jij zegt dan ook dat die video vervalst is, maar waarom kan bin Laden dan geen video uitbrengen waarop hij die beschuldigingen ontkent? Waarom laat hij het maar gebeuren? Het is toch niet zo moeilijk om zelf de media te contacteren? En eigenlijk wou men liever Irak aanvallen, waarom legde men geen link naar Hoessein als men toch zelf de hele boel bestuurde? Uit de verklaringen van Rummsfeld vlak na de aanslagen bleek dat hij veel liever onmiddellijk een regime change in Irak had geforceerd. Je hebt ook geen uitleg over wie die Arabieren in die vliegscholen dan waren? Er is een paper trail doorheen de States gevonden van hen. Er zijn foto's, opnames van bewakingscamera's, zelfs opnames van kapers die op de vliegtuigen stappen, adressen waar ze tijdelijk gelogeerd hebben, er zijn getuigen,... Het zou best kunnen dat een aantal valse identiteitskaarten gebruikt waren, maar hoe komt het dan dat er heel wat getuigen zijn die 1 of meerdere van die kapers gezien hadden? Niet alleen in de States, maar ook in Duitsland. Ik geef nu nog maar een aantal zaken waarvoor jouw theorie geen verklaring geeft. Volgens mij moet je eens al je argumenten overlopen en je goed afvragen of ze wel onherroepelijk leiden naar je conclusie.