Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2005, 15:05   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Akkoord.

Wat met de paarse woordbrekers?
Of doen die niet alsof er geen vuiltje aan de lucht is terwijl ze lustig onze centen optrekken?
Het paarse segment als woordbrekers afschilderen in de kwestie B-H-V is een beetje overtrokken.
Die splitsing is nooit een prioriteit geweest voor hen.

Het waren enkel de N-VA (de flamingantische erfenis en traditie getrouw) en de CD&V (hun traditie van electoraal opportunisme getrouw) die zoals gewoonlijk een communautaire koortsopstoot te verwerken kregen voor, tijdens en net na de verkiezingen.
Nu lijkt het erop dat ze de communautaire riek waar ze zo heldhaftig mee zwaaiden, in hun eigen kloten teruggestoken krijgen.
Paars, dat om het cordon te bewaren deze ambetante flamingantische 'dritte im bund' nodig had, laat het nu aan dezelfde hardste roepers over om de kastanjes uit het vuur te halen.
De paarsen volgden immers ab initio slechts schoorvoetend de secessionistische eisen in (verwar de regerende paarsen niet met paarse woelwater-burgemeesters uit de betrokken regio!)

Zodoende is het niet verwonderlijk dat de paarsen nu afwachtend achteroverleunen terwijl het vuur van de jonge turken bij de CD&-N-VA stilaan aan gloed en hitte verliest. Als je nieuwe regeerconcurrent zichzelf opfikt, dan zou je dwaas zijn mocht je proberen er je vingers aan te branden.

Citaat:
Waarom enkel kritiek op anderen dan de paarse slaven van Franstalig Belgique?
Dat laat ik met plezier aan de liefhebbers over.
Daar ben jij dus zelf groot, oud en wijs genoeg voor, of verwar ik je met iemand anders?
Principieel, ideologisch en theoretisch gezien ben ik nogal paarsgezind. Ik steek dus niet graag de vinger in eigen oog.