Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2022, 22:57   #158
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Free enterprise is ook abstract en niet-limitatief. Net zo goed een grondrecht als “mogen gaan en staan waar je wilt”. Toch is free enterprise beteugeld.

Gij zit de term “grondrecht” maar te buigen zodat het zou aantonen alsof er nu gigantische inbreuken zijn die er pre-corona niet waren. Dat is bullshit. Gij begrijpt de notie “grondrecht” niet. Dat is sowieso abstract.

Merk op dat we deze definite louter voeren om duidelijk te maken dat het een gangbare praktijk is dat een overheid individuele grondrechten schaadt, in het algemeen belang”. Ik zit dat gegeven niet per se te verdedigen.

Het is nogal ironisch dat pleitbezorgers van proportionaliteit in de corona maatregelen nu buiten alle proportie straffen zitten te propageren voor schending van hun individuele grondrechten, blind voor de grovere schendingen die pre-corona ook gebeurden.
Ge hebt gelijk. We mogen de schendingen van voor 03/2020 zéker niet uit het oog verliezen, maar mensen opsluiten in hun eigen kot, kinderen hun jeugd afnemen, en mensen quasi-verplichten tot het zich laten injecteren met een chemische substantie, is du jamais vu.
Ik heb eerlijk gezegd altijd gedacht dat “gaan kiezen” dé manier was om de politiek en de elite de wacht aan te zeggen. Dat was pré corona.

Nu moeten ze gestraft worden. Zonder discussie. We gaan niet meer de fout maken die bij de abolitie van vorige totalitaire en tyrannieke systemen werden gemaakt, en de verantwoordelijken een vrijgeleide geven om zich gewoon terug in te passen in een maatschappij, die ze ei zo na compleet aan het verwoesten zijn.