Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2022, 07:22   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Hoe wetenschappelijk liegen, hartproblemen na Covid.

Van Ranst zit weeral met links te strooien naar een onderzoek die aantoont dat je verhoogde hartproblemen hebt nadat je Covid hebt overleefd.

https://www.nature.com/articles/s41591-022-01689-3

Ik ben geen wetenschapper dus iemand met meer kennis mag me terechtwijzen en of meer info uit die studie halen. Toch vallen er voor mij toch direct wat op, ze spreken over ‘significante stijgingen van hartproblemen na Covid’.

Echter, als ik die tabel lees is de stijging enkel zichtbaar bij mensen die opgenomen zijn in het ziekenhuis en IC, niet bij diegene die thuis bleven. Het is dus de Ernst van de ziekte en het ziekenhuis die zorgt voor de extra hartproblemen, ze doen echter alsof iedereen die problemen zal hebben.

Let ook op dat dit cijfers zijn op 1000 mensen dus in percentages gaat dit over 0% tot 0,2% zonder ziekenhuisopname en 1% tot 5% na ziekenhuisopname en 1% tot 8% na IC opname.

Het lijkt dus weeral op een rondje bangmakerij en leugens met statistieken, zeker nu Omicron bijna geen IC of ziekenhuisopnames meer veroorzaakt.

Dit was een vergelijking met vroeger maar werd hetzelfde ook gedaan bij deze die geen Covid hadden en een jaar na vaccinatie? Vragen vragen..

.

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden